top of page

תבשיל פרו-ויטמין A מרוכז


קערת גזרים קטנים

תבשיל קל על בסיס גזר רווי שמן לשיקום דפנות הקיבה וריפוי כיבי-קיבה ("אולקוס"). מכיל ריכוז גבוה במיוחד של פרו ויטמין A בכושר ספיגה אופטימלי:

לחיזוק מערכת החיסון ותפקוד הורמונלי, אנטי-אוקסידנט יעיל לניקוי גוף ושחרור רעלים.

תגובות מטופלים חזקות במיוחד ודיווח על שינוי דראסטי באיכות חיים, במיוחד לחולי הליקובקטר פילורי.

​מתכון לתבשיל פרו ויטמין A מרוכז:

טיפול למשך 6 שבועות רצופים. פעם בשבוע מכינים את התבשיל, וצורכים במשך 3 ימים רצופים.

  1. ​מגרדים 3 גזרים גדולים, מבשלים אותם בסיר קטן עם קצת מים עד להתאדותם, כחצי שעה (בודקים שלא נשארו מים בקרקעית הסיר).

  2. מוסיפים 5 כפות שמן זית או קנולה, וממשיכים לחמם עוד כ – 5 דקות. יש לשים לב שצבע השמן נהפך לכתום ממיצוי הפרו ויטמין A שבגזר, ומכאן כוח הריפוי לשקם את דפנות מערכת העיכול!!!

  3. מכבים את האש, מערבבים חזק עם כף, מקררים ומחלקים ל – 3 מנות אותם צורכים במשך 3 ימים רצופים.

  4. שידרוג לניקוי גוף יותר אינטנסיבי: מוסיפים בהתחלת הבישול ראש שום מפורק, ובשלב הוספת השמן: שקית כוסברה קצוצה, ו – 2 כפות תבלין הל. בניקוי גוף יש לצרוך במקביל מוצר אנטיויראלי (כגון וירומיזין, עלי זית וכו')

בהתייעצות עם נטורופת ניתן להוסיף תבלינים מרפאים נוספים, לפי צורך אישי.

במצבים קשים, ניתן להכפיל את הכמויות ואז לצרוך במשך 5 ימים רצופים.

טיפול בתזונה- מידע בריאותי על הרכיבים:

גזר –

מקור איכותי לפרו ויטמין A, ובשפע. משפר תפקוד בלוטות הורמונליות, נוגד דלקות – נפיחות/גרוי/אדמומיות, מטפל בשטפי דם, מעדן את העור, מרפא פצעים וכן פצעים וזיהומים במערכת העיכול, מעלה יכולות חיסוניות. פרו ויטמין A הנקרא גם בטא קרוטן הוא רכיב מסיס שמן ולכן ספיגתו בגוף עולה עשרות מונים כאשר צורכים אותו בתוך שמן, ודווקא שמן חם שגורם למיצוי הבטא קרוטן. לשפע של מחקרים על תכונות ויעילות הפרו ויטמין A, עליו התבסננו במשחת הצלה- לחצו כאן.

שום-

בדומה לגריסי- פנינה ולפטריית ריישי, גם השום עשיר במינרל גרמניום – מינרל המסייע להעברת חמצן לתאי הגוף וליצירת אינטרפרונים המתמודדים עם וירוסים, חיידקים, פרזיטים ותאים סרטניים.

כוסברה-

סופחת רעלים ומתכות כבדות מהגוף. שימוש אינטנסיבי בכוסברה משחרר רעלים ומסייע לניקוי גוף. יש לשים לב שבשלב ראשון של ניקוי רעלים, עלולות להופיע תופעות לוואי תקינות של כאבי ראש, סחרחורות וכד'. מומלץ לשתות מים בכמות מוגברת בכדי לאפשר לרעלים המשתחררים להתנקז החוצה בקלות ובמהירות. כאמור - בניקוי גוף עם כוסברה רצוי לצרוך במקביל צמח בעל פעילות אנטי-ויראלית (כגון לענה- לפי מחקרים הנמצאים בדף וירומיזין או עלי זית וכו') שאחרת יש חשש לשיחרור וירוסים חבואיים בהליך הניקוי שיגרמו להופעת הרפס וכד'

הבהרות בנוגע לבישול בשמן:

3 עובדות מהפכניות שלא גילו לכם על בישול בשמן-

  1. כל עוד יש מים בסיר טמפרטורת הבישול לא תוכל לעלות על 100 מעלות. ב-100 מעלות "איום" התחמצנות השמן הוא מינימאלי! כל שכן כשהוא "פוגש" גזר וירקות כתומים ואדומים שהם אנטיאוקסידנטים רבי עוצמה. לסיכום- בישול זה לא טיגון! אין מה לפחד בבישול של שמן.

  2. ויטמני A;D;E;K הינם מסיסי שמן, זאת אומרת שזמינותם עולה דווקא בשילוב עם שמן, ועוד יותר עם שמן חם. כמו כן אנטי-אוקסידנטים רבים הינם מסיסי שמן ולא מסיסי מים. מחקרים שנערכו על פיצוחים וירקות שונים הראו שרמות נוגדי חימצון עלו לאחר תהליכי חימום. וכן יעילות- ספיגתם בגוף עולה.

  3. ל-2 העובדות הקודמות, תוסיפו באופן מצטבר את הנתון הביולוגי הבא- קרום התא בגוף האדם מכיל שכבות שומניות. משמעות הדבר היא שכדי לאפשר ספיגת חומרים יעילה בגופינו מומלץ לעבוד על בסיס שומני (מסיסי שמן ולא מסיסי מים). זו הסיבה שתרופות ותוספי תזונה רבים מיוצרים על בסיס של מסיסי שמן.

bottom of page